یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۱۸:۵۵

قوانین لازم‌الاجرای IMO تا سه سال آینده اعلام شد

باشگاه خبری فراساحل: مفاد قوانین لازم‌الاجرای IMO در صنعت کشتیرانی دنیا شامل قوانین بندری، زیست محیطی، صنعت اوراق و... اعلام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، گروه بین‌الملل مانا لویدز لیست در گزارشی قوانین لازم‌الاجرای IMO  در سه سال آینده مناطق مختلف دنیا در صنعت کشتیرانی که شامل قوانین بندری، زیست محیطی، صنعت اوراق و... است را منتشر کرد. مفاد این قوانین از یکم ژانویه 2015 تا پایان سال 2017 میلادی به شرح زیر است:

یکم ژانویه 2015

از این تاریخ قانون سولفور تولیدی کشتی‌ها به کمتر از 0.1 درصد در شمال اروپا، شمال آمریکا و دریای کارائیب لازم‌الاجرا شد.همچنین از این تاریخ  قانون افزایش حجم آب توازن در کشتی‌های حاضر از یک هزار و 500 مترمکعب به پنج هزارمترمکعب در آمریکا نیز عملی شد.

یکم مارس 2015

در این تاریخ قانون ارائه مدارک قبل از ورود کشتیها به بندر در تمامی بنادر ژاپن لازم‌الاجرا خواهد شد.

یکم آوریل 2015

کنوانسیون Nairobi Wreck مبنی بر جمع‌آوری بقایای کشتی‌ها در تمامی کشورهای دنیا اجباری خواهد شد.

یکم ژوئن سال 2015

قانون گزارش Single Window اروپایی اعمال خواهد شد.  

یکم ژوئیه سال 2015

قانون برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) برای تانکرهای بالای سه هزار GT لازم‌الاجرا خواهد شد.در این تاریخ همچنین قانون عدم ایجاد آلودگی صوتی برای تمامی کشتی‌ها در زمان حضور در بنادر دنیا اجباری می‌شود.

سی ام دسامبر 2015

اوراق کاران اروپایی از این تاریخ ملزم به تجهیز این صنعت  مطابق لیست تجهیزات اجباری  اتحادیه اروپا در این خصوص خواهند شد.

یکم ژانویه سال 2016

کنوانسیون آب توازن مصوب IMO و تجهیز تمامی کشتی‌ها در اقصی نقاط دنیا به تکنولوژی مربوطه در این تاریخ لازم‌الاجرا خواهد شد.در این تاریخ همچنین طرح ممیزیIMO  اجرایی خواهد شد. این روز همچنین شاهد اجباری شدن قوانین مربوط به  NOx tier III در خصوص نیتروژن خروجی از ژنراتور کشتی‌ها در کشورآمریکا خواهد بود

یکم ژوئیه 2016

تمامی کشتی‌های باری بالای 50 هزار GT در این تاریخ ملزم به برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) هستنند. در این تاریخ همچنین ساخت تمامی کشتی‌های تانکر و فله جدید مشمول عمل به استانداردهای تعیین شده خواهند بود. احتمال می‌رود قوانین عبور و مرور در قطب در این تاریخ اجرایی شود.

سی ام دسامبر 2016

این تاریخ آخرین مهلت برای کمیسیون اروپایی به منظور ارائه گزارش در خصوص میزان اجرایی شدن بهره‌گیری از تجهیزات لازم جهت اوراق‌‌سازی ایمن کشتی‌ها است. اروپا در این تاریخ همچنین ملزم به ارائه لیست نهایی تجهیرات مصوب در صنعت اوراق خواهد بود.

یکم ژانویه 2017

از ابتدای ژانویه سال 2017، قوانین کاهش 70 درصدی آلودگی ناشی از مصرف سوخت در کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر کالیفرنیا و تبدیل 70 درصدی سوخت مصرفی کشتی به برق خشکی در زمان رسیدن به سواحل این ایالت در آمریکا اعمال خواهند شد.

یکم ژوئیه 2017

تمامی کشتی‌های باری 20 تا 50 هزار GT 50000 در دنیا ملزم به برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) خواهند بود.



  کد خبر : 239
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :